perjantai 17. kesäkuuta 2011

Kevätjuhlaa parvekkeella.

Mitä arvostan parvekkeen sisustuksessa? Että se on viihtyisä, siellä on suojaa mm. auringon paahteelta, mutta siellä myös saa otettua aurinkoa niin haluttaessa. Siellä voi myös makoilla jos haluaa. On unettavaa nukahtaa linnunlauluun. Juoda kahvit, lukea lehteä, ruokailla. Ne lasitetut parvekkeet joissa olen viihtynyt ovat aina olleet aurinkoisia. Länsi-parvekkellemme paistaa iltapäivän lempeä aurinko. Tästä olen yllättäen aika iloinen. En kaipaa aamusta alkaen paahdetta. Iltapäivän aurinkokin voi joskus olla voimakas.  Niiniverhot suojaa aika hyvin auringon paahteelta.
Omani ostin aikoinaan halpahallista, ihan kahdet kappaleet. Ne on laadukkaat (ja niistäkin joutui aikoinaan kohtalaisesti maksamaan).  5 vuotta olleet käytössä ja aivan kuin uudet. En ole vielä niitä laittanut, pohdin vielä kahden samanlaisen laskosverhon ja niiden välillä. Ajatus verhoista parvekkeella on aina miellyttänyt minua. Minulla on ollut jo jonkin aikaa Äkkijyrkän Marimekolle tekemä kangas Kevätjuhla. Ihanan limen vihreänä. Ihailen usein Marimekon liikkeessä kankaita kun ne ovat hienosti esillä täydessä pituudessaan. Kuosi tulee näin hienosti esille. Minun kangas on odottanut oikeaa sijoituspaikkaa. Ompelin kujan yläreunaan ja laitoin kankaan koko komeudessaan salusiinitankoon ja parvekkeelle. Kangas ei tee tilaa pimeäksi, päinvastoin. Takaa tuleva auringonvalo saa kevätjuhlan sädehtimään. Rauta sermikin pääsi edustavampaa paikkaan ja kulmikas pöytä pääsi nurkkaan jossa se jopa näyttää pieneltä:). Siellä se ei vie paljoa tilaakaan.

Tässä ei aurinko vielä paista takaa.



Olen haikaillut puisen sohvan ostamista parvekkeelle. Voi olla että keksin ratkaisun. Puutarharyhmässä on tuolia enemmän kuin tarpeeksi. Niistä tuli sohva ja tuolia jäi vielä ylikin. Pehmusteissa oli useat kiinnitysnarutkin ja pysyy näin ollen hyvin paikallaan. Katsotaanpa käytännössä miten toimii. Ainakin muhkea sohvani on.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti